Όλοι μας μαθαίνουμε καλύτερα όταν κάνουμε κάτι με τη θέλησή μας & είναι λιγότερο πιθανό να μάθουμε όταν κάνουμε κάτι που δε μας ενδιαφέρει. Τα παιδιά έχουν τη φυσική τάση να υποδύονται οτι βιώνουν, εμπειρίες και να συγκεντρώνονται για μεγάλες περιόδους στο παιχνίδι που τα ίδια έχουν επιλέξει.
Μέσα απο το παιχνίδι έχουν την ευκαιρία να έχουν τον έλεγχο και να νιώθουν ικανά, χωρίς να φοβούνται οτι θα κάνουν λάθος.
Μπορούν να κατανοήσουν τον δικό τους, συχνά μπερδεμένο κόσμο, να εξερευνήσουν τα συναισθήματά τους, ιδέες, υλικά και σχέσεις με τη σύνδεση εμπειριών & την αναπαράσταση ιδεών, αντικειμένων και περιβαλλόντων. Επίσης, τα βοηθάει να αντιμετωπίζουν τους φόβους τους και τις ανησυχίες τους, αλλά και να κατανοούν τους άλλους.
Το παιχνίδι είναι επικοινωνία & έκφραση συνδυάζει τη σκέψη και τη δράση, παρέχει ικανοποίηση και αίσθημα επιτυχίας. Είναι ένα μέσο για να μάθει να ζει, όχι απλώς κάτι για να περνάει το χρόνο του.
Όλες αυτές οι πληροφορίες για το παιχνίδι μας οδήγησαν στο να ερευνήσουμε τις μεθόδους οι οποίες εισάγουν το παιχνίδι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μια απο τις μεθόδους που επιλέξαμε είναι το Παιχνίδι Ρόλων με Ζωντανή Αναπαράσταση (Edu-LARP), είναι μια μορφή παιχνιδιού ρόλων που προσπαθεί να επιτύχει όλους τους παραπάνω στόχους, σε ένα ασφαλές περιβάλλον. Δίνουμε την ελευθερία στο παιδί να μας δείξει πτυχές του χαρακτήρα του που μέσα στη σχολική αίθουσα είναι αδύνατον να μας δείξει. Επίσης, δεν υπάρχει στη διαδικασία των παιχνιδιών ρόλου το αίσθημα ότι κάνω κάτι λάθος, οτι η άποψή μου θα κριθεί και θα κατακριθεί & ότι δεν είμαι αποδεκτός/η.
Τέλος, το πιο μαγικό στη μέθοδο Edu-Larp είναι η ικανότητα να ενώνει μια ομάδα, χωρίς να αφήνει κανέναν πίσω. Όλοι έχουν θέση στο παιχνίδι, όλοι έχουν λόγο και ελευθερία έκφρασης.
Comments